Ptali jste se...

Na posledním jednání důvěrníků SRPŠ padly nějaké náměty, jak zlepšit chod školy. Reaguji na tyto podněty v níže uvedeném textu. Pokud by jste chtěli podrobnější vysvětlení, jsem Vám k dispozici. Případně se mohu zúčastnit dalšího jednání důvěrníků SRPŠ.
Nešlo by více digitalizovat?
Váš dotaz se týká dvou oblastí – plateb a podepisování dokumentů. U plateb spustíme nejpozději do konce října generování QR kódů pro platby nad 500 Kč za školní akce či pracovní sešity. Ve Škole online budete mít na svém účtu vygenerován QR kód, případně budete moci použít pro platbu uvedené platební údaje. O spuštění této možnosti budete informováni. Předpokládáme, že letošní platby pracovních sešitů již budou přes QR kódy.
U podepisování dokumentů se musíme řídit platnou legislativou. Například musíme zákonné zástupce prokazatelným způsobem seznámit se školním řádem. To nelze udělat jiným způsobem než podepsáním fyzického dokumentu, případně připojením elektronického podpisu. Můžete tedy dokument naskenovat, připojit elektronický podpis a odeslat.
Proč se škola zapojuje do nízkého počtu sportovních soutěží?
U sportovních soutěží jsou pro nás zásadní tři věci:
- na sportovních dovednostech se škola v rámci svého vzdělávání musí podílet. Nebudeme se např. zúčastňovat soutěží v golfu, protože v rámci výuky ve škole se žáci v golfu nezdokonalují, jejich dovednosti jsou výsledkem návštěv oddílu či zájmového útvaru.
- organizátor soutěže musí mít sjednané pojištění účastníků soutěže. Pokud tomu tak není, škola by na sebe převzala případné pojistné plnění, které by se mohlo vyšplhat do vysokých částek. Toto je třeba zohledňovat u sportovních aktivit, u kterých je vyšší riziko úrazu (např. u lyžování).
- narušení výuky ostatních předmětů musí být přijatelné pro vyučující těchto ostatních předmětů. Poněvadž se sportovních aktivit většinou zúčastňují ti samí sportovně zdatní žáci, stává se v podzimních a jarních měsících, že tito žáci jsou často ve škole nepřítomni. Z toho jsou někteří vyučující rozladěni.
Osobně jsem přesvědčen, že podporujeme dostatečně účast žáků ve sportovních aktivitách. Připravil jsem přehled sportovních akcí, kterých jsme se zúčastnili v loňském školním roce. Je zde také uvedeno, pro jaký ročník byla aktivita určena.
Florbal |
1. a 2. ročník |
Florbal |
5. až 9. ročník |
Grassrots fotbal |
6. až 9. ročník |
Plavecký výcvik | 2. a 3. ročník |
Minifotbal |
8. a 9. ročník |
Soutěž ve šplhu |
1. až 9. ročník |
Soutěž ve skoku vysokém |
6. až 9. ročník |
Bruslení |
1. až 9. ročník |
Návštěva fitcentra |
9. ročník |
Miniházená |
3. až 5. ročník |
Lyžařský výcvik |
5. a 7. ročník |
Ukázka bojových technik |
8. ročník |
Vybíjená |
3. až 5. ročník |
Olympijský víceboj |
5. až 9. ročník |
Mohli by se navštěvovat žáci tříd i napříč jednotlivými patry budovy?
Tento Váš návrh projednáme na nejbližší pedagogické radě a případně upravíme školní řád.
Proč využíváte tolik různých aplikací?
Poukazujete na to, že hodnocení a absenci svých dětí najdete ve Škole online, docházku do družiny řešíte pomocí aplikace BELLhop, přehled o odběrech obědů máte v aplikaci strava.cz a někteří vyučující používají pro úkoly aplikaci Učebna v Google classroom. Nešlo by to vyřešit jedinou aplikací?
Tato roztříštěnost je dána historicky. Pokud škola před více jak dvaceti lety řešila digitalizaci, dostávala nabídku dílčích řešení. Některá firma měla velmi dobrou aplikaci pro evidenci známek a tisk vysvědčení, ale družinou se vůbec nezabývala. Jiná se věnovala docházkovému systému do družin, ale jídelnu, stravné, odběry obědů řešil někdo jiný. A tak je tomu dosud. Používáme aplikace, které nám přijdou přínosné, dostatečně kvalitní a ekonomicky přijatelné. Neznám jedinou aplikaci, která by řešila problematiku základních škol od družiny, známek, omluvenek, obědů až po půjčování knih z knihovny. Proto tato roztříštěnost, s kterou nic moc neuděláme.