Co radit rodičům předškoláků o čtení
Časopis Kritická gramotnost, který vychází v rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu, se v posledním čísle věnoval tomu, zda mají rodiče učit své děti číst ještě předtím, než přijde do školy. Zda mají děti učit písmenka a také tomu, jak se z nich skládají slova a věty. Z článku vyjímáme stručné šestero rad rodičům předškoláků, při zájmu o celý článek si jej můžete přečíst v časopise Kritická gramotnost, speciál 2018 (od str. 25).
Šestero rad rodičům
- Neučme děti písmenkům, ale zájmu o ně a o čtení.
- Podporujme dítě ve zkoumání světa písmen. Pokud ho ale dosud nezaujal, zachovejme klid.
- Nabízejme činnosti s písmenky, ale nenuťme.
- Buďme trpěliví. Nepředbíhejme. Ke složitějším úkolům nás přizve dítě samo.
- Nenechme se znervóznit tím, že "kamarádčin Toník už ...". Každé dítě zraje jinak, nesrovnávejme.
- Nepředvádějme našeho malého génia příbuzným. Pokud jim sám s chutí něco přečte, podpořme ho.