Turisticko-mediální kurz žáků 9. tříd 2018

22. 06. 2018     sekce: Fotogalerie     autor: Petr Drábek     tisk: tisk článku

Turisticko-mediální kurz je zaměřen na mediální vzdělávání a turistiku. Pro tento kurz jsme si vybrali oblast v ryzí přírodě v samém srdci Javorníků. Ubytování máme zajištěno na chatě Javorka, pod vrcholem Kohútky ve výšce 900m nad mořem.
Žáci se zdokonalí ve svých mediálních a turistických dovednostech. Naši žáci tak mohou završit rozšířenou výuku informatiky získáním nových znalostí v oblasti tvorby a úpravy videa. Mohou si vyzkoušet práci od scénáře, přes práci s kamerou, mikrofonem, režii, střih videa, úprava a vkládání zvuků do videa, tvorba titulků, …..
Dále se  žáci zdokonalí v digitální fotografii, budou fotit přírodu, krajiny, květenu, makro, postavy a portréty, reportážní fotografii, sami sebe, ….

Turisticko mediálního kurzu se účastní žáci 9. tříd. Jak tento týden prožili děti si můžete přečíst ZDE.

Pondělí dopoledne: V pondělí jsme měli sraz v 8:30 na Malém nádraží. Poté co všichni dorazili, jsme se dozvěděli, že vlak má zpoždění asi 30 minut. Díky tomu jsme nestihli vlak do Nového Hrozenkova, na který jsme museli ve Vsetíně čekat 2 hodiny. To nám, ale nevadilo. Ve Vsetíně jsme navštívili místní náměstí a dali si něco dobrého na zub. Po 2 hodinách ve městě, jsme vyrazili na nádraží, na kterém nás čekal vlak. Hned, co jsme dorazili do Hrozenkova, nás vyzvedl pán, co nám odvezl věci nahoru na chatu a pak se pro nás vrátil, abychom to nemuseli celé šlapat nahoru. Kopec byl tak veliký a dlouhý, že jsme uvařili jedno auto.

Pondělí odpoledne:  Poté co jsme dorazili na chatu Javorku, tak dostali pokyn, abychom šli do pokojů a vybalili si věci. Mezitím byli někteří tak šikovní a stihli si vyvrtnout kotník.  Po pokynu se všichni rozprchli do pokojů a začali se rozdělovat, kdo s kým bude. Někteří z nás hráli škatule a pořád se přemisťovali do jiných pokojů. Za chvíli přišel pan učitel a oznámil nám, že si máme vzít foťáky, které jsme si od něj vypůjčili. Měli jsme za úkol nafotit portréty a fotky pro přípravu herbáře, které jsme večer vytvářeli.  Po focení jsme si šli si půjčit klíče od hřiště a hráli fotbal. Chvíli jsme hráli fotbal pak nás, ale zavolali na večeři. Na večeři bylo kuře na paprice. Vítečné!!!! Poté, co jsme se najedli, jsme si šli společně zahrát nějaké hry a kolem desáté jsme zalehli do postele.

Úterý dopoledne: Ráno jsme vstali jako každý den v 8h. někteří už v sedm, aby se mohli osprchovat a celkově dohnat večerní hygienu. V 8h nás čekala parádní snídaně, která byla v podobě švédských stolů. Ta nás nakopla do dalších aktivit. Po snídani jsme vyšli do neznáma, protože přes zdejší mlhu nebylo takřka nic vidět. Došli jsme k chatě Portáš, která byla na hranicích se Slovenskem a koupili si něco osvěžujícího, například Birela, samozřejmě nealkoholického. Pak jsme se vrátili zpět k naší chatě a dali si výborný oběd, boloňské špagety.

Úterý odpoledne: Po obědě nás čekal odpolední klid, který trval 2h takže do 14h. Poté, co jsme si odpočinuli, jsme vyrazili na procházku po hranicích se Slovenskem. Malý výlet obnášel trasu asi 5 kilometrů, kdy jsme zjistili, že ta cesta už nikam nevede, jsme šli zpátky do chaty. V chatě jsme pracovali na herbářích z minulého dne. V šest hodin večer byl čas, kdy nás čekala večeře a to rizoto. Na večerní program byly připraveny Nikča s Evčou, které si pro ostatní připravily hry.  Hráli jsme hry jako kufr a obleč si co nejvíce věcí, při téhle hře jsme se strašně nasmáli. V 22h jsme zalehli do postele a unaveni po celodním chození hned usli.

Středa dopoledne: Poté co jsme se ráno vzbudili a najedli, jsme se šli obléct do terénu. Tohle dopoledne jsme měli za úkol natáčet videa, která poté nastříháme. Opět jsme šli na chatu Portáš, kterou jsme už dobře znali. Vrátili jsme se na oběd. Který byl výborný, byli totiž výpečky s červeným zelím a k tomu bramborové knedlíky.

Středa odpoledne: Po odpoledním klidu, který jsme celý prospali, prohráli a protančili, jsme šli na procházku a, nebo dotáčeli videa z dopoledne. Na večeři byla sekaná s bramborovou kaší. Večerní program si připravily Adél s Eve. Opět jsme hráli zábavné hry. Večer jsme s panem učitelem naplánovali malování světlem. Které bylo nejen zábavné, ale i zajímavé. Díky tomu se nám večerka posunula na pozdější dobu.

Čtvrtek dopoledne: Už po snídani jsme seděli u počítačů a podle plánů ze včerejšího odpoledne jsme začali stříhat videa. Někteří z nás ještě neměli ani natočeno, tak to museli dohnat. Hodně jsme se u toho nasmáli, protože spousta záběrů stála opravdu za to.  Po pár hodinách u PC, po několika záchvatech vzteku a po zkontrolování, zda je video v pořádku jsme jej nechali vyrobit a šli na oběd, na který byla znojemská omáčka.

Čtvrtek odpoledne:  Ve čtvrtek jsme měli na výběr, buď jít na chatu (Portáš), nebo zůstat na naší chatě a dostříhat video. Většina lidí zůstala na chatě a ostatní vyrazili na procházku. Zatímco u nás na chatě se stříhalo a na pokoji 4 se spalo, kam se všichni na ně chodili dívat. jak se spí. Mezitím si ostatní dali něco dobrého k jídlu a pití. Po návratu na chatu jsme si šli zahrát fotbal a házet frisbee. Poté jsme šli na večeři, na kterou byl smažený květák. Po večeři jsme si promítli všechny fotky a videa. Velmi jsme se při tom zasmáli. Večer jsme šli opékat buřty a u toho tancovali. Tancovali se ploužáky, ale i normální tance. Nejlepší tanec měl stejně pan učitel Drábek, který to pořádně rozjel. Poslední písně byly takové smutnější, kde jsme spolu v kroužku za ruce, vzpomínali na všechno, co jsme prožili. Byl to velice dojemný večer plný slz a smíchu. Všichni si užívali poslední chvíle strávené spolu.

Pátek dopoledne: V pátek ráno, jsme vstávali velice unavení po náročném večeru. Po snídani jsme se vydali zabalit věci a uklidit náš nepořádek na pokojích. Poté co jsme si sbalili věci a uklidili, jsme šli čekat před chatu na auto, které nám odveze věci. Po odvezení věcí jsme se vydali pěšky na nádraží do Nového Hrozenkova. Cestou jsme si povídali o všem, co jsme prožili a poslouchali písničky. Cesta vlakem uběhla vlakem velice rychle. Nejprve jsme jeli do Vsetína, kde jsme opět přestupovali na vlak do Hranic. Vystupovali jsme na Malém nádraží. A to je vše tak proběhl nás společný týden.

KONEC!

Autoři: žáci devátých tříd

Odkaz na videa vzniklá na TMK 2018 ZDE

Co jsme nafotili a natočili se můžete podívat pod článkem.