Turisticko-mediální kurz 9. A 2023

28. 06. 2023     sekce: Fotogalerie     autor: Petr Drábek     tisk: tisk článku

Tento rok jako každý jiný naše škola pořádá pro žáky devátých ročníků týdenní turisticko-mediální kurz. Letos se konal od pondělí 19.6. do 23.6., účastnila se třída 9. A. Každý den pro nás byly přichystány procházky na nejrůznější místa v okolí. Uź ve škole jsme si přichystali scénáře, dozvěděli jsme se něco o natáčení a střihu. Na turisticko-mediálním kurzu jsme ve skupinách pracovali na filmech různých žánrů. Museli jsme filmy nejen natočit, ale také sestříhat, doplnit o hudbu a titulky. Také jsme  hodně fotili a dozvěděli jsme se spoustu věcí o fotografii, kompozici, světle, času, ISU, makru, ... Cílem bylo seznámist s tvourbou různých mediálních obsahů.

V pondělí ráno jsme se sešli na malém nádraží. Před osmou hodinou jsme nasedli do vlaku směr Nový Hrozenkov. Po nějaké době jsme přestupovali na nádraží ve Vsetíně, od tud už jsme bez nějakých větších komplikací dostavili do stanice Nový Hrozenkov. Na hotel jsme jeli autobusem a před obědem jsme se už zabydlovali na našich pokojích. Po hranolkách na oběd a odpoledním klidu jsme vyšli na první túru. Dostali jsme k dispozici školní fotoaparáty a kamery. Během výletu vzniklo plno nádherných fotek. Některé skupiny už se pustily i do točení filmů. Focení pokračovalo po setmění, kdy se někteří vydali s panem učitelem Drábkem fotit se světly. První den jsme si moc užili.

Úterý jsme začali snídaní a hned poté jsme se naplno vrhli do točení našich filmů. S kamerami jsme se pohybovali po areálu hotelu a snažili se natočit co nejlepší záběry. Při točení jsme si udělali několik pěkných vzpomínek a odpoledne uplynulo jako voda. Po obědě a chvilce odpočinku jsme se zase pustili do tvorby našich videí. Čas nás ještě netlačil, takže jsme si natáčení užívali. Navzájem jsme si pomáhali a odpoledne bylo zase pryč. Před večeří jsme si zkoušeli naše vystoupení na stužkování a k večeru se pár z nás vydalo fotit okolí. Dalo by se říct, že celé úterý se neslo v duchu natáčení našich filmů.
Středa, den jsme jako vždy začali dobrou snídaní a naše dopoledne probíhalo stejně jako to předešlé. Některé skupiny točili, jiné stříhali a další zvládli za dopoledne obě dvě věci. Po obědě jsme si vyšli na procházku, která měla cíl přírodní koupaliště Nový Balaton. Tam jsme si to velmi užili, vykoupali a relaxovali ve stínu pod stromem. Zpátky jsme viděly kozy, které nám zlepšily den. Také jsme se stavili na nákup do obchodu, který jsme pravděpodobně vykoupili. Večer jsme zase natáčeli a při druhé večeři jsme si povídali s panem učitelem a paní asistentkou.
Ve čtvrtek jsme započali den snídaní, po vydatném jídle jsme se pustili do natáčení závěrečných záběrů našich filmů. Některé skupiny se před obědem dostali i ke střihu a celé dopoledne se neslo v duchu dodělávání našich výtvorů. Po obědě se všechny skupiny vrhly naplno do stříhání filmů. Někteří z nás se vydali i fotit a čas utíkal rychleji, než bychom chtěli. Svou návštěvou nás poctil pan učitel Skovranek, který za námi dojel na kole až z Valašského Meziříčí. Chvíli jsme si s ním povídali, ptal se nás, jak se máme a jak vše zvládáme. Po odjezdu pana učitele jsme už jen dodělávali poslední detaily v našich filmech a byli jsme nervózní, jak to celé dopadne. I přes menší komplikace vše dopadlo dobře a po večeři nastal moment slavnostního promítání našich videí. Usedli jsme k projektoru a zhlédli naše filmy. Celý nadšení z filmů všech skupin jsme se přesunuli k ohništi, kde jsme si opekli špekáčky, poslouchali táborové písničky, povídali jsme si a užívali si nádherný večer. Pak už jsme unaveně došli do pokojů a ulehli do postelí s vědomím, že zítra jedeme domů.
V pátek už nastal den odjezdu. Ráno bylo trošku zmatené, ale i přes všechno jsme to v pořádku zvládli. Před desátou hodinou jsme se vypravili na vlakové nádraží. Autobus nás dovezl až k nádraží, kde jsme sice čekali čtyřicet minut, lae čas rychle ubíhal, takže jsme po chvilce seděli ve vlaku. Jako v pondělí jsme přestupovali ve Vsetíně a pak už jsme jeli směr Hranice. Všichni jsme dojeli v pořádku, bez jakéhokoliv úrazu jsme vystoupili na malém nádraží. Tam jsi nás už vyzvedli rodiče a my jsme celí unavení a plni nových zážitků a vzpomínek jeli domů. Turisticko-mediální kurz jsme si velmi užili a budeme na něj dlouho vzpomínat.

Na tomto kurzu vznikly 4 filmy

Rozdělení do týmů si žáci zvolili sami, takto:

Skupina 1: Adamová, Šimková, Plesník, Lýsek, Juřicová, Havlásková   FILM: Vyvolani Jahona Porka  ZDE

Skupina 2: Badová, Hornik, Andrys, Růžičková, Štukovská, Mareš  FILM: Višehrad Jynak   ZDE

Skupina 3: Vilímková, Frölich, Pavelková, Kučerová Alena, Březina  FILM: Neznámé dopisy  ZDE