Sedmáci se stali trosečníky na ostrově

20. 11. 2016     sekce: Akce školy     autor: Dagmar Janoušková     tisk: tisk článku

Žáci sedmého ročníku se na jeden den stali trosečníky na opuštěném ostrově a pokusili se představit si, jak by tuto situaci zvládli, jak by se asi cítili, a co by na ostrově dělali. Samozřejmě to nebyla realita, ale projektový den nazvaný Člověk na ostrově, ve kterém žáci zážitkovou formou ztvárňují své myšlenky, prožitky, učí se spolupracovat s ostatními spolužáky (tedy trosečníky).

Žáci byli rozděleni do pěti(šesti)členných smíšených skupin, ve kterých se pokusili vytvořit a zabydlet ostrov, na kterém se náhle ocitli. Výtvarně formou koláže své ostrovy nakreslili, různými technikami vytvořili obydlí, ohniště, řeky, jezera apod., pojmenovali svůj ostrov a jeho části. Protože nebylo jednoduché se na všem dohodnout, zvolili si svého vůdce, debatovali nad vlastnostmi a schopnostmi, které by správný vůdce měl mít. Rozdělili si také práci na ostrově, vytvořili svůj denní řád, který by jim zaručil přežití. Své výsledné ostrovy si žáci společně představili, některé prezentace byly s básničkou či zpěvem. Poté se každý žák rozhodl pro nejlepší ostrov ve třídě a tomu dal svého smajlíka. Nebylo důležité, kdo zvítězil, ale že všechny ostrovy byly povedené, propracované a velmi hezky výtvarně zpracované. Žáci měli opět možnost poznat se o trochu více než v běžných hodinách, vyzkoušeli si své vůdcovské a jiné role, pokoušeli se o toleranci a pochopení.

Výsledné práce si můžete prohlédnout na nástěnce v 1. poschodí nové budovy. Najdete tam ostrovy 7. A s názvy WATERFALL, ŽOLÍK, KOBRA (vítěz), ZURKUR a DREAM LAND , ostrovy 7. B s názvy PANDORA, ĎÁBLŮV OSTROV (vítěz), LUNO, MARCOPOLLO (vítěz) a RETOBOKUNA.

 

Fotogalerie

 
 

Nejčtenější články